התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור חטופים

אתר קול חי No Comments on התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור חטופים

המו"מ לשחרור חטופים: לפי גורמים המעורים בשיחות בפריז, הפערים בין הצדדים הצטמצמו באופן משמעותי, אך בשלב זה השיח עסק רק בעסקה ״ההומניטרית״ – לשחרור כ-45 חטופים ישראלים (נשים, זקנים וחולים). גורם מדיני בכיר: עדיין רחוקים מעסקה אבל החמאס ירד מחלק מדרישותיו

צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חדשות השבת:

שני שיגורים בוצעו הבוקר למרחב אדמית – ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. צה״ל מגיב באש ארטילרית.

התרעות הופעלו היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון: מטוס קרב של חיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה. היירוט התבצע לפני שהכלי חצה לשטח ישראל והאירוע הסתיים. האזעקות שהופעלו קודם לכן באזור חניתה ושלומי: מספר נפילות זוהו בשטחים פתוחים באזור חניתה, ללא נפגעים.

חזבאללה הודיע הלילה שהמחבל הבכיר מוחמד עלוויה, מפקד מרחב מארון א-ראס בארגון – מת מפצעיו. לפני 11 יום הוא נפצע קשה בתקיפה המיוחסת לישראל על רכבו בבינת ג׳ביל ושרד את ניסיון החיסול, אך הלילה מת מפצעיו. עוד בכיר בשורות חזבאללה שלפי דיווחים ישראל מחסלת.

תקיפות צה״ל היום בדרום לבנון: רחפן של צה״ל זיהה חוליית מחבלי חזבאללה שנכנסת למבנה צבאי של הארגון בכפר בליידא. מטוס קרב תקף לפני זמן קצר את המבנה. חזבאללה טרם הודיע היום על הרוגים בשורותיו. בשעות האחרונות הותקפו יעדי חזבאללה נוספים.

הצהריים שוגר פצמ״ר לעבר נחל עוז בעוטף עזה. השיגור בוצע מצפון הרצועה, מאזור ג׳באליה-סג׳עיה.

צה״ל ממשיך להעמיק את ההישגים בתמרון במערב חאן יונס: לוחמי חטיבת הצנחנים איתרו מחסן אמל״ח של חמאס ובו רקטות, ציוד לחימה, אמצעי תקשורת, רימונים, מוקשים ומטענים שהמחבלים תכננו להטמין במרחב כדי לפגוע בכוחות. בתיעוד נוסף מחאן יונס נראה מחבל שזוהה ע״י לוחמי הצנחנים על גג מבנה – וחוסל מהאוויר.

המשא ומתן לעסקה: המשלחת הישראלית לשיחות בפריז חזרה הבוקר מהשיחות עם המתווכים. גורמים המעורים במו״מ מאשרים: ״יש התקדמות כמעט בכל הפרמטרים – הושג מתווה שיכול להיות תשתית למשא ומתן מתקדם״.

לפי גורמים המעורים בשיחות בפריז, הפערים בין הצדדים הצטמצמו באופן משמעותי, אך בשלב זה השיח עסק רק בעסקה ״ההומניטרית״ – לשחרור כ-45 חטופים ישראלים (נשים, זקנים וחולים). עם זאת, בישראל יש אופטימיות כי אם יושג מתווה מוסכם על השלב הראשון, יהיה אפשר להתקדם גם לעסקה גדולה יותר.

מקורות בחמאס לעיתון הסעודי א-שרק: הפגנו גמישות בשיחות, לא שוללים פריצת דרך במו״מ במהלך השבוע הבא. הארגון עשה ויתורים ב-3 נושאים: מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו (ויתור על הדרישה לשחרר 1,500 אסירים בתמורה ל-40 חטופים ישראלים בשלב הראשון, משך הפוגת האש והגבולות אליהם יסוג צה״ל בעזה.

קבינט המלחמה ידון הערב על קווי העסקה שהתגבשה הלילה בפריז: שחרור של כ-40 חטופים – נשים, מבוגרים וחולים – ישוחררו תמורת מאות מחבלים הכלואים בישראל. ⁠ישראל תסכים לשחרר בעבור קטגוריות מסוימות יותר מחבלים ממה שהוסכם עד כה. הפוגה של 6 שבועות בלחימה. לפי מקור זר, ישראל מוכנה לנהל שיח על משוחררים מעסקת שליט שנעצרו שוב. ישראל תגלה גמישות משמעותית בסוגיות הומניטריות – הן לגבי שיקום רצועת עזה והן לגבי חזרת תושבים לצפון הרצועה. ⁠ישראל לא תתחייב על סיום המלחמה.

גורם מדיני בכיר: עדיין רחוקים מעסקה אבל החמאס ירד מחלק מדרישותיו בעקבות הקשחת העמדות של ראש הממשלה נתניהו.

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן מסר היום כי: ״ארה״ב מאוכזבת מהתכנית הישראלית לבניית 3,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות״.

רוסיה: לאמו של אלכסיי נבלני, שהיה גדול המתנגדים לנשיא פוטין, הוצב אולטימטום – לוויה חשאית ללא נוכחות ציבורית, או שבנה ייקבר במושבת העונשין בה היה עצור. האם סירבה לתנאים אלו ודורשת שיצייתו לחוק, כך עדכנה הדוברת של נבלני.



0 תגובות